Objavljeno Komentiraj

KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA UPLATU NARUČENE USLUGE

KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA UPLATU TRAŽENIH USLUGA

U posljednje vrijeme zaprimamo dosta pitanja o uplatama. Pokušat ću objasniti u ovom postu najjednostavnije i shvatljivo za sve.

Nakon što ste zatražili naše usluge, povratno je na vaš mail poslana ponuda u kojoj piše iznos i rok uplate. To je naravno 10 dana za sve usluge koje ste zatražili, od lekture do tiska. Za posebne usluge bez tiska objasnit ću u nastavku. Plaća se avansno, a avansno znači upravo to – unaprijed. Kroz poslovanje doživjeli smo i neplaćanje od autora, a knjiga je završena. Nismo nikada objavljivali njihova imena (imena dužnika) niti se spuštali tako nisko, no naučili su nas „pameti“. I hvala im na tome. Danas znamo kome možemo dati svoje povjerenje. Onaj tko doista želi knjigu, to će i pokazati.

Do sada smo nekoliko puta mijenjali ona mala sitna slova na ponudi upravo kako bi prilagodili sve važne informacije i vama i nama samima, a bitne su – i treba ih se pridržavati. Ponuda je dokument koji vrijedi čak i na sudu. 

Na ponudi je jasno istaknuto vaše ime, datum i rok uplate, usluge i cijena, te račun na koji se uplaćuje.

„Bez uplate ne isporučujemo dogovorene usluge“, što znači da knjige nećete dobiti sve dok ne bude uplaćen cijeli iznos. Nadalje, ako ne uplatite u dogovorenom roku (a niste se prethodno dogovorili za plaćanje na rate ili zatražili odgodu) ne možemo odgovarati za rast cijena na tržištu, jer mi smo tada u gubitku. Knjigu će nam tiskara naplatiti po novoj tržišnoj cijeni, a mi smo vama računali staru. Pokušajte shvatiti koji je to gubitak za nas. O troškovima neću. No ima i njih. Tim novcima mjesečno plaćamo knjigovotkinju, doprinose i bankarske naknade. (I skladište!) Pa izračunajte koliko je to mjesečno. A vi još uvijek niste uplatili ništa!

„U slučaju izmjena dužni smo naplatiti 10 % od ukupnog iznosa za nastale troškove.“ O nekim troškovima sam pisala iznad, ali se gomilaju svaki mjesec iznova. No, važan podatak je da su izmjene strogo zabranjene, a ovaj iznos itekako imamo pravo naplatiti. Izmjene na prijelomu koji je već poslan, potvrđen s vaše strane, zatražen CIP, stvara nam više problema nego što vi mislite. Vi ste uvjereni da ih nema, no itekako ih ima. Pokušajte sada sami sebi dočarati koji je to gubitak za nas. Moramo sve ispočetka. Također, moramo obavijestiti Nacionalnu knjižnicu kojoj smo već poslali prijelom i koja je taj prijelom prihvatila i poslala CIP, da ipak to nije taj prijelom. (čitaj PDF) već neki drugi! To oduzima jako puno vremena jer i oni to moraju poništiti, ponovno zaprimiti novi, pregledati ga…. I to oduzima naše vrijeme, a vjerujte mi i živce i snagu. Kad vam pošaljem mail i pitam „Je li to to, i može li knjiga na probni“, i vi potvrdite, zaboravite na bilo kakve izmjene!

Izrada knjige je do 120 dana (uvjeti su spomenuti u ugovoru.) Dostavu također ne snosimo mi, već sam autor. Dostava nije uračunata u cijenu, jer dostava ovisi o težini paketa i mjestu stanovanja.

No, nastavit ću dalje s bitnim stvarima. S nama se možete dogovoriti o roku plaćanja, nećemo vam uzeti za zlo ako slučajno taj tren nemate novaca. Imate druge obaveze, nije vam sjela plaća, mirovina vam je mala, itd. Možete se s nama dogovoriti i oko rata, (tada ide druga ponuda i rok otplate u ratama). S nama se stvarno možete dogovoriti o svemu. Jako bitno je da se držimo ponude. I vi, i mi.

I nakon vaših pitanja „do kada najkasnije moram uplatiti“, olakšat ću u nastavku i objasniti.

Kao što sam napisala, možete plaćati u ratama, ali najvažnije je da je sav iznos uplaćen onog trenutka kada ste zaprimili probni primjerak vaše zbirke u ruku. Zašto? Zato što svaku knjigu koju radimo plaćamo tiskari s kojom surađujemo (za sada surađujemo s tri tiskare) i sa svakom želimo imati profesionalan odnos.

Ne uzimamo knjige „na veresiju“ jer samim time ni mi ne djelujemo profesionalni, već neodgovorni. I ne daj Bože da se nešto izjalovi i da ih ne možete uplatiti! Sljedeću knjigu više nećemo moći raditi kod njih. A mi oboje, i ja i suprug volimo imati čist obraz. To je danas tako rijetko, zar ne? No, tu su i ostali troškovi – od knjigovotkinje, doprinosa do bankarskih naknada. A banka ne pita imate li, ona uzme svoj dio. Vjerujte da ova IK zarađuje minimalno, tek za kavu. (ovaj posao radimo iz srca, ne zbog zarade!) I svaki taj probni primjerak je besplatan za vas, ali nije za nas. Također, vi ćete dobiti svoju nakladu knjiga koju ste uplatili, a mi ćemo o svom trošku tiskati još toliko naklade koliko je dovoljno za Nacionalnu i ostale naše potrebe.

Ako se dogovorite s nama za plaćanje na rate, nije nikakav problem. Nama je stalo do autora, i budimo realni danas su takva vremena kada sve poskupljuje svakodnevno. Stoga znam iz iskustva da nitko nema spremljene novce baš za knjigu koju toliko želi. A mi se trudimo ispuniti želju. Sve je to normalno, i uvijek izađemo u susret. Ali uvijek.

I naravno, sve dok ne izvršite kompletnu uplatu, knjige nećemo dati u tisak. Jer u slučaju da odustanete, predomislite se, ili ne daj Bože završite u bolnici, mi smo u velikom gubitku. Stoga se moramo osigurati (i iz tog razloga se potpisuje ugovor!). I tek kad uplatite barem dio, tada ću započeti s poslom oko knjige. Do tada, neću započeti apsolutno ništa. (Bez ljutnje! Nije osobno!) Razloga je mnogo, a jedan od njih je upravo taj: što ako odustanete, a potrošila sam vrijeme i vrijeme na vašu knjigu? I to smo doživjeli, pa nam više ništa nije neobično i ne iznenađuje nas.

No, ako ste ipak uplatili sav iznos, vaša knjiga će biti brzo gotova. Držat ćete je u ruci jako brzo. Jer plaćanje na rate produžuje izradu knjige. No, kao što sam napisala – prilagodit ćemo se mi vama, i razumjeti izbor plaćanja.

I da ne zaboravim, ako ste zatražili samo lekturu, ili samo obradu covera, sigurno neću započeti s radom sve dok ne bude isplaćen sav iznos. Nedavno smo imali jedno iskustvo, a iznos nikad nije uplaćen. I ako se radi samo o lekturi, neću izdati ponudu sve dok mi ne dostavite materijal. Jer vi napišete da ima 60.000 riječi, a tekst ima 320.000 riječi. Velika razlika. A o naplati lekture i što je kartica već sam pisala, pa slobodno pregledajte post prije nego mi pošaljete „lažan“ broj kartice.

I naravno, sve što vam nije jasno, imate nedoumica, pitanja, slobodno nam se obratite na mail. Pokušat ćemo objasniti sve što nije jasno. Odgovor ćete dobiti za vrijeme trajanja radnog vremena. 

Odgovori