Objavljeno

KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA UPLATU NARUČENE USLUGE

KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA UPLATU TRAŽENIH USLUGA

U posljednje vrijeme zaprimamo mnogo pitanja o uplatama. Pokušat ću ovdje objasniti jednostavno i razumljivo svima.

Nakon što zatražite naše usluge, na vaš e-mail stiže ponuda u kojoj piše iznos i rok uplate. Rok je, u pravilu, 7 dana za sve usluge, od lekture do tiska. Za posebne usluge bez tiska postoje iznimke, o čemu obavještavamo posebno.

Plaćanje je avansno, a to znači upravo to: unaprijed. Tijekom poslovanja doživjeli smo i slučajeve da autori nisu platili ni nakon što je knjiga bila završena. Nismo nikada javno objavljivali imena tih dužnika, niti ćemo se spuštati na tu razinu, ali priznajem – naučili su nas „pameti“. Danas znamo kome možemo dati svoje povjerenje. Onaj tko doista želi knjigu, to će pokazati i uplatom.

Više puta smo mijenjali ona „sitna slova“ na ponudi kako bismo unaprijed otklonili nejasnoće. Sve što piše na ponudi obvezuje i vas i nas, to je dokument koji vrijedi i na sudu. Na njoj su jasno navedeni vaše ime, datum, rok uplate, usluge, cijena te broj računa za uplatu.

Bez uplate ne isporučujemo dogovorene usluge. To znači da knjigu nećete dobiti dok nije uplaćen cijeli iznos. Ako ne uplatite u dogovorenom roku (a niste prethodno dogovorili rate ili odgodu), ne možemo preuzeti odgovornost za eventualni rast cijena na tržištu. Tiskara će nam tada naplatiti po novoj cijeni, a mi smo vama obračunali staru, što je izravan gubitak za nas. O ostalim troškovima: knjigovodstvu, doprinosima, bankarskim naknadama, skladištu, neću duljiti, ali oni postoje svaki mjesec.


O izmjenama – zašto su skupe

Izmjene su strogo zabranjene nakon što ste potvrdili prijelom. Zašto? Jer tada već kreće službeni proces: CIP je zatražen, prijelom poslan Nacionalnoj knjižnici, prihvaćen i evidentiran. Ako nakon toga mijenjate tekst, moramo sve raditi ispočetka, od prijeloma do papirologije. To oduzima vrijeme, energiju, i, budimo iskreni, živce.

Zato, kada vam pošaljem e-mail i pitam: „Je li to sada to i može li knjiga na probni tisak?“ – dobro razmislite prije nego što potvrdite. Nakon „da“ – nema više promjena.


Rok izrade knjige

Izrada knjige traje od 180 do 360 dana (što jasno stoji u ugovoru). Zašto je tako, neću detaljno objašnjavati, ali znajte – ako stalno tražite „dlaku u jajetu“, niste sigurni u raspored teksta i slika, ili dvoumite se oko naslovnice, sigurno nećemo završiti u minimalnom roku.

Trošak dostave ne snosimo mi, već sam autor. Dostava nije uračunata u cijenu jer ovisi o težini paketa i mjestu stanovanja.

Možemo se dogovoriti oko roka plaćanja. Nećemo vam zamjeriti ako trenutačno nemate novca, znamo da postoje druge obaveze, da plaća kasni, da mirovina nije velika. Možemo se dogovoriti i za plaćanje u ratama (tada ide nova ponuda s rokovima otplate).

No, bitno je jedno: ponuda je obvezujuća – i za vas, i za nas.
Mi cijenimo međuljudske odnose. Ako postoji obostrano poštovanje, suradnja ide glatko, bez trzavica i nesporazuma.


Kada najkasnije treba uplatiti?

Možete plaćati u ratama, ali cijeli iznos mora biti uplaćen prije nego što knjigu pošaljemo u tisak. Zašto? Zato što nam je važno i profesionalno i osobno poštovanje, kao i naš obraz.

Ne možemo poslati knjigu u tisak dok iznos nije uplaćen. Ako odustanete, predomislite se ili vas snađe bolest, a knjiga je već otisnuta – to je gubitak za nas. Zato postoji ugovor.

Rad na knjizi započinjemo tek kada primimo barem dio uplate. Time pokazujete da ste ozbiljan autor i da vam je stalo da projekt dođe do kraja.

Ako je sav iznos uplaćen unaprijed, knjiga će biti gotova vrlo brzo – sigurno prije maksimalnog roka od 360 dana (osim ako je opseg posla iznimno velik). Plaćanje na rate produžuje proces, no prilagodit ćemo se vašem izboru.


Pravila vrijede i za pojedinačne usluge

Ako ste zatražili samo lekturu, samo obradu naslovnice ili bilo koju drugu pojedinačnu uslugu, rad ne počinjemo dok cijeli iznos nije uplaćen.

Također, ponudu za lekturu šaljem tek kad dostavite rukopis. Zašto? Jer cijena ovisi o stvarnom broju riječi.
Bilo je slučajeva kada je autor naveo da rukopis ima 60.000 riječi, a zapravo ih je bilo 320.000. To je ogromna razlika u karticama, a time i u cijeni. O naplati lekture i što je „kartica“ već sam pisala – pogledajte taj post prije nego mi pošaljete netočan broj.


Poslovna komunikacija

Za sva pitanja i nejasnoće pišite isključivo e-mailom – ne preko WhatsAppa, Vibera, SMS-a ili sličnih kanala. E-mail smatramo jedinim poslovnim načinom komunikacije. Odgovore šaljemo unutar radnog vremena i uvijek nastojimo sve razjasniti.