Objavljeno

KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA UPLATU NARUČENE USLUGE

KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA UPLATU TRAŽENIH USLUGA

U posljednje vrijeme zaprimamo dosta pitanja o uplatama. Pokušat ću objasniti u ovom postu najjednostavnije i shvatljivo za sve.

Nakon što ste zatražili naše usluge, povratno je na vaš mail poslana ponuda u kojoj piše iznos i rok uplate. To je naravno 7 dana za sve usluge koje ste zatražili, od lekture do tiska. Za posebne usluge bez tiska objasnit ću u nastavku. Plaća se avansno, a avansno znači upravo to – unaprijed. Kroz poslovanje doživjeli smo i neplaćanje od autora, a knjiga je završena. Nismo nikada objavljivali njihova imena (imena dužnika) niti se spuštali tako nisko, no naučili su nas „pameti“. I hvala im na tome. Danas znamo kome možemo dati svoje povjerenje. Onaj tko doista želi knjigu, to će i pokazati.

Do sada smo nekoliko puta mijenjali ona mala sitna slova na ponudi upravo kako bi prilagodili sve važne informacije i vama i nama samima, a bitne su – i treba ih se pridržavati. Ponuda je dokument koji vrijedi čak i na sudu. 

Na ponudi je jasno istaknuto vaše ime, datum i rok uplate, usluge i cijena, te račun na koji se uplaćuje.

„Bez uplate ne isporučujemo dogovorene usluge“, što znači da knjige nećete dobiti sve dok ne bude uplaćen cijeli iznos. Nadalje, ako ne uplatite u dogovorenom roku (a niste se prethodno dogovorili za plaćanje na rate ili zatražili odgodu) ne možemo odgovarati za rast cijena na tržištu. Knjigu će nam tiskara naplatiti po novoj tržišnoj cijeni, a mi smo vama računali staru. Pokušajte shvatiti koji je to gubitak za nas. O troškovima neću. No ima i njih. Tim novcima mjesečno plaćamo knjigovotkinju, doprinose i bankarske naknade. (I skladište!) Pa izračunajte koliko je to mjesečno. A vi još uvijek niste uplatili ništa!

„U slučaju izmjena dužni smo naplatiti 10 % od ukupnog iznosa za nastale troškove.“ O nekim troškovima sam pisala iznad, ali se gomilaju svaki mjesec iznova. No, važan podatak je da su izmjene strogo zabranjene, a ovaj iznos itekako imamo pravo naplatiti. Izmjene na prijelomu koji je već poslan, potvrđen s vaše strane, zatražen CIP, stvara nam više problema nego što vi mislite. Vi ste uvjereni da ih nema, no itekako ih ima. Moramo sve ispočetka. Također, moramo obavijestiti Nacionalnu knjižnicu kojoj smo već poslali prijelom i koja je taj prijelom prihvatila i poslala CIP, da ipak to nije taj prijelom (čitaj PDF) već neki drugi! To oduzima jako puno vremena jer i oni to moraju poništiti, ponovno zaprimiti novi, pregledati ga…. I to oduzima naše vrijeme, a vjerujte i živce i snagu. Kad vam pošaljem mail i pitam „Je li to sada to, i može li knjiga na probni“, i vi potvrdite, zaboravite na bilo kakve izmjene!

Izrada knjige je od 180 do 360 dana (uvjeti su spomenuti u ugovoru.) Zašto je tako, ne želim previše objašnjavati, no ako ćete vi tražiti “dlaku u jajetu” i ni sami niste sigurni gdje će stajati tekst a gdje slika, koji ćete naslovnicu, i sl., sigurno knjiga neće biti gotova u 180 dana. Dostavu također ne snosimo mi, već sam autor. Dostava nije uračunata u cijenu, jer dostava ovisi o težini paketa i mjestu stanovanja.

No, nastavit ću dalje s bitnim stvarima. S nama se možete dogovoriti o roku plaćanja, nećemo vam uzeti za zlo ako slučajno taj tren nemate novaca. Imate druge obaveze, nije vam sjela plaća, mirovina vam je mala, itd. Možete se s nama dogovoriti i oko rata, (tada ide druga ponuda i rok otplate u ratama). S nama se stvarno možete dogovoriti o svemu. Jako bitno je da se držimo ponude. I vi, i mi. Međuljudski odnosi su ono do čega izričito držimo i ako je poštovanje obostrano, tada će i tijek same suradnje ići “glatko” i bez trzavica i nerazumijevanja.

I nakon vaših pitanja „do kada najkasnije moram uplatiti“, olakšat ću u nastavku i objasniti.

Kao što sam napisala, možete plaćati u ratama, ali najvažnije je da je sav iznos uplaćen onog trenutka kada ste zaprimili probni primjerak vaše zbirke u ruku. Zašto? Zato što svaku knjigu koju radimo plaćamo tiskari i jako nam je važan kako međuljudski, tako i profesionalan odnos. 

Ne uzimamo knjige „na veresiju“ jer samim time ni mi ne djelujemo profesionalni, već neodgovorni. I ne daj Bože da se nešto izjalovi i da ih ne možete uplatiti! A mi zaista želimo zadržati čist obraz. To je danas tako rijetko, zar ne? Svaki probni primjerak je besplatan za vas, ali nije za nas. Također, vi ćete dobiti svoju nakladu knjiga koju ste uplatili, bez iznimke

I naravno, sve dok ne izvršite kompletnu uplatu knjige, nećemo ju dati u tisak. Jer u slučaju da odustanete, predomislite se, ili ne daj Bože završite u bolnici, ne možemo otiskati knjigu sve dok ukupan iznos nije uplaćen na račun tvrtke. Stoga se moramo osigurati (i iz tog razloga se potpisuje ugovor!). I tek kad uplatite barem dio, tada ću započeti s poslom oko knjige. Tako ćete dokazati nama da ste ozbiljan autor i da vam je stalo da knjiga bude izrealizirana do kraja. Razloga za tu odluku je mnogo, a jedan od njih je upravo taj: što ako odustanete, a potrošili smo i vrijeme i novac na vašu knjigu? 

No, ako ste ipak uplatili sav iznos, vaša knjiga će biti brzo gotova. Držat ćete je u ruci jako brzo. (sigurno ne u roku 360 dana, no izrada ovisi i o opsegu našeg posla!) Jer plaćanje na rate produžuje izradu knjige. No, kao što je već spomenuto – prilagodit ćemo se mi vama, i razumjeti izbor plaćanja.

I da ne zaboravim, što smatram također važnim za spomenuti u ovom postu, ako ste zatražili samo lekturu, ili samo obradu covera, sigurno neću započeti s radom sve dok ne bude isplaćen kompletan iznos na račun tvrtke. Nedavno smo imali jedno iskustvo, a iznos nikad nije uplaćen. I ako se radi samo o lekturi koju ste zatražili bez da ste dostavili materijal, neću poslati ponudu sve dok mi ga ne dostavite. Jer na temelju njega računa se cijena lekture, a dogodilo se da tražitelj usluge napiše da ima 60.000 riječi, a tekst ima 320.000 riječi. Velika je to razlika u karticama. A o naplati lekture i što je kartica već sam pisala, pa slobodno pregledajte post prije nego mi pošaljete „netočan“ broj kartice.

I naravno, sve što vam nije jasno, imate nedoumica, pitanja, slobodno nam se obratite na mail. Ali na mail, ne na wap, viber, sms, ili slično, jer je mail jedino što smatramo poslovnim načinom komunikacije. Pokušat ćemo objasniti sve što nije jasno. Odgovor ćete dobiti za vrijeme trajanja radnog vremena.